قدس آنلاین / گروه استانها / رقیه توسلی: پاساژ به پاساژ و مغازه به مغازه، انتخاب ها برایشان محدود و محدودتر هم خواهد شد. با جولانِ مانتوهای بی دکمه و کوتاه... شلوارهای پاره... بلوزهای بی آستین... چسبان، توری، شیشه ای با رنگ های جیغ و خیره سرانه... .
و مدل هایی که حکایت از افراط در مُدگرایی دارند! مدل های بی پایه و اساس! با فروشندگانی که روی خوش نشان نمی دهند به بانوان و آقایانی که به دنبال کالایی با حجابِ مناسب و پوشیده اند... تازه آنرا دِمُده و بی طرفدار هم می نامند!
اسفندماه است و آخرین روزهای زمستان، حسابی شلوغ و پاکت ها و پلاستیک های البسه در دست شهروندان جولان می دهد! خریدهایی که نمی دانی زاپ دار و زخمی ست یا عادی و وموجه! دکمه دار و زیپ دار است یا تن پوشی پاره و رها!
در هر صورت به هر عرضه نامتعارفی در بازار، نباید بله گفت! اگرچه مانکن های فریبنده پشت ویترین ها صدایمان بزنند! اگرچه ماهواره ها و مجالس پُراز این دست، انتخاب ها باشند! اگر چه گاهی تخفیف ها هم وسوسه برانگیز بحساب بیاید!
پایان نوشت: این روزها چقدر کمبود کمپین های مشاوره البسه احساس می شود! برپایی خودجوش نهادهای فرهنگی که روانشناسی پوشاک بدهند! و با راهنمایی رایگان شان، از این بلاتکلیفی و سردرگمی رفتاری و اخلاقی نجات بدهند جامعه مردانه و زنانه را... از الگوی اشتباهی که دارد گریبان تفکر و استدلال مان را می گیرد...
راهی که غربی ها سالهاست بی سر و صدا دارند آنرا طی می کنند... راه نفوذ را... با طرح ها و رنگ ها و نوشته های اغواگر... با ایده پردازان و دوزندگان و عکاسان و بازیگران و ابرتبلیغات شان... قدم به قدم و لایه به لایه...
نظر شما